poniedziałek, 30 grudnia 2013

Pierwsze koty za płoty ... Początek

Witam wszystkie przyszłe mamy i nie tylko !
Blog ten powstał z potrzeby dzielenia się z innymi czytelniczkami swoimi spostrzeżeniami, radami i doświadczeniami. Nikogo chyba nie muszę przekonywać, że okres ciąży jest niezwykle ważnym jak i szczególnym etapem życia każdej z Nas. W ciągu tych 9 miesięcy zmienia się bardzo wiele, życie nasze przewraca się do góry nogami i często nie potrafimy sobie poradzić z tymi diametralnymi zmianami. Blog ten ma spełniać kilka istotnych zadań, jednymi z nich są - wzajemne motywowanie się do zdrowego i aktywnego spędzenia okresu ciąży a później i czasu po narodzeniu dzieciątka a drugim z zadań jest przedstawianie Wam mojego sposobu na zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczną. Będę dzieliła się z Wami moimi sposobami na zachowanie zdrowego trybu życia, pojawiać się będą przepisy na zdrowe posiłki oraz różnego rodzaju porady dotyczące np. kosmetyków zalecanych dla kobiet w ciąży, witamin czy sprzętu sportowego.
Chciałabym też napisać kilka słów o sobie ... swoją przygodę z aktywnością fizyczną zaczęłam ponad rok temu. Zaczęło się niewinnie - chciałam zrzucić kilka kg i zaczęłam regularne treningi z Ewą Chodakowską. Początkowo myślałam, że będzie to krótkotrwała przygoda, gdyż nigdy nie byłam zwolenniczką uprawiania sportów, wysiłku i tym podobnych rzeczy. Z biegiem czasu treningi stały się nieodłącznym elementem mojego dnia a zdrowe posiłki przygotowywałam z największą przyjemnością. Tak, w końcu znalazłam swoją pasję w życiu !!. Dzień bez treningu stał się dla mnie dniem niekompletnym. Ćwiczyłam tylko i wyłącznie w domu ( z Ewą Chodakowską, Mel B i innymi trenerami), lecz  w zupełności mi to wystarczyło do tego aby pokochać wysiłek fizyczny. Dzięki treningom wypracowałam w sobie wytrwałość oraz determinację, której nigdy wcześniej nie posiadałam. Śmiać mi się chce gdy pomyślę sobie, że kiedyś uważałam, że drastyczne diety są lekiem na całe zło. Dziś wiem, że aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie do środek do szczęścia a szczęśliwa mama to szczęśliwe otoczenie !!.
Z tego też powodu nie wyobrażam sobie abym mogła w okresie ciąży zrezygnować z mojego dotychczasowego trybu życia. Ba ! jest on mi jeszcze bardziej potrzebny niż przed okresem poczęcia. Ciąża to nie choroba !! 

W notce tej chciałam przedstawić zalety jakie wynikają z aktywności fizycznej w trakcie ciąży jednakże tak się rozpisałam na tematy poboczne, że wątek ten pojawi się w nowej notce.

Pozdrawiam, Ania



3 komentarze:

  1. Super i bardzo interesujący artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe- odchudzanie po ciąży nie jest takie proste, z drugiej storny jak karmi się piersią to waga leci sama więc.... czasem jest prosto:D

    OdpowiedzUsuń